anniechina2019.reismee.nl

Van Leli naar Nanshao

Om 9.00 vertrekt de bus uit Leli naar onze volgende  bestemming Nanshao. Gisteren is tijdens het eten bedacht om de komende dagen volgens een bepaald thema te gaan fotograferen. De 1e dag was het thema Repeterend ROOD. Dat moet niet moeilijk zijn in China, alles is rood. Eenieder moet aan het einde van de reis per dag 1 foto inleveren die voldoet aan het thema van de dag. We hebben het Dong gebied verlaten en komen weer in het gebied waar voornamelijk het Miao volk woont. Onze eerste stop is in het dorp Xiadangiang. Hier treffen we het want het is een feestdag in het dorp en we belanden  midden in een dansvoorstelling. Weer jong en oud met prachtige klederdracht en muziek en dans. We genieten....  Tegen lunchtijd wandelen we door een stukje prachtige natuur naar het restaurant  waar de gebakken rijst voor ons is klaar gemaakt. Veel groente erin, het was heerlijk. Daarna verder met de bus, maar de binnenwegen door de bergen zijn erg slecht. Alle aandacht gaat hier eerst uit naar de aanleg van een Expressroad waarna de binnenwegen worden opgeknapt. Maar dat is een proces van jaren.... We haalden een gemiddelde snelheid van zo'n 15 km per uur, dus dan weet je het wel. Bij het dorp Tai Yong stopte de bus en gingen wij lopend door het dorp. Hier weer veel Miao vrouwen, de "short shirts" maar ook mooie kindjes en veel lelijke mannen. Maar wel fotogeniek allemaal. Onderweg ook nog een wandeling van een paar kilometer gemaakt zodat we de benen even konden strekken en genieten van de schitterende natuur.  We kwamen ruim 19.00 uur aan bij ons  volgende hotel, dat er prima uitzag. Snel de koffers en tassen naar de kamers en naar het restaurantje waar in no time voor ons een uitgebreid diner werd klaar gemaakt. Het warme eten is hier heerlijk, steeds 6 a 7 soorten groente en voor wie dat wil is er altijd wel iets van vlees. Maar ik  vermijd dat zo veel mogelijk en mis het tot nu toe niet. Nog even gekletst op de kamer en op tijd in bed want we hadden het wel gehad na zo'n zware busrit. De foto's van deze dag staan al sinds gisteren op de site.

Lida

Repeterend ROOD zal idd geen probleem zijn, op iedere foto komt de kleur terug, zo mooi Annie! Laatste weekje, veel plezier!!!

Marian

wat weer een kleurrijke foto's mooie mensen zeg dat wordt wel weer een portretje denk ik zo. Nog even een paar dagen genieten en dan helaas alweer naar huis. Wel leuk dat jullie nu volgens een bepaald thema fotograferen dit geeft weer andere indrukken. nog veel plezier